Назва: Шкала оцінки психічного розвитку В.Манова - Томова
Мета: дослідити оцінку психічного розвитку у ранньому дитинстві від 4 – 52 тижнів та від 12-36 місяців.
Завдання: з моменту народження дитини спостерігати, чи вона здійснила у своєму
розвитку відповідні для її віку показники. Всі дані розносимо у сітку показників,
закреслюючи відповідний квадратик по кожному з показників. Якщо дитина у
певному віці не виконує те, що має здійснити, квадратик залишаємо порожнім. По
кількості закреслених квадратиків, помножених на її величину, визначаємо ВР в
тижнях (або місяцях).
Оцінка результатів: існує два типи шкал: від 4 до 52 тижня і від 1 до 3 років. Шкала
складається з поділок, а кожна поділка містить 4 показники: 1- моторика (М); 2
– сенсорна діяльність (Р); 3 – емоційний розвиток (ЕС); 4 – мовлення (М). Психічний розвиток визначається
через коефіцієнт розвитку (КоР) аналогічно до способу визначення IQ через
календарний (КВ) і психічний (ВР) вік дитини. Результати обчислень КоР
співставляються з табличними даними і визначається відносний ступінь розвитку
дитини.
Посилання на
методику:Шкала оцінки психічного розвитку дитини від 4 до 52 тижнів та Шкала оцінки психічного розвитку від 1 до 3 років
Мета: дослідити оцінку психічного розвитку у ранньому дитинстві від 4 – 52 тижнів та від 12-36 місяців.
Назва: Тести випробування
"розумової обдарованості" в дитячому віці (Ф.Кюльман 1912)
Мета: дослідити розумові здібності дітей у віці ввід 3 до 24 місяців.
Завдання: обстеження дітей здійснюється по всій шкалі від низьких до більш високих вікових рівнів. Обстеження триває до того вікового рівня, на якому для дитини всі 5 тестів виявляється недоступним у його виконанні. Діагностика старших розпочинається з набору завдань, які відповідають рівню меншому, ніж паспортний вік, на одну ступінь. Якщо на цьому рівні досліджуваний отримує менше 5 балів, пропонуються тести з більш нижчою ступінню складності.
Оцінка результатів: за виконання кожного з 5 тестів нараховується 1 бал, але ціна цього балу різна: для дітей у віці 3 і 6 міс. дорівнює 0,6 міс., для дітей 12,18 і 24 міс. – 1,2 міс. Часові показники виконання тестів додаються, що дозволяють визначити розумовий вік.
Посилання на методику: Тест Ф.Кюльмана
Мета: дослідити розумові здібності дітей у віці ввід 3 до 24 місяців.
Завдання: обстеження дітей здійснюється по всій шкалі від низьких до більш високих вікових рівнів. Обстеження триває до того вікового рівня, на якому для дитини всі 5 тестів виявляється недоступним у його виконанні. Діагностика старших розпочинається з набору завдань, які відповідають рівню меншому, ніж паспортний вік, на одну ступінь. Якщо на цьому рівні досліджуваний отримує менше 5 балів, пропонуються тести з більш нижчою ступінню складності.
Оцінка результатів: за виконання кожного з 5 тестів нараховується 1 бал, але ціна цього балу різна: для дітей у віці 3 і 6 міс. дорівнює 0,6 міс., для дітей 12,18 і 24 міс. – 1,2 міс. Часові показники виконання тестів додаються, що дозволяють визначити розумовий вік.
Посилання на методику: Тест Ф.Кюльмана
Діагностика дітей
раннього віку
Назва: Шкала тестів розумового розвитку А.Біне-Т.Сімона
Мета: дослідити розумовий розвиток дітей з 3 до 5 років.
Завдання: дослідження починається із виконання дитиною тестів, які розраховані на дітей молодших на 1 рік. Це тести для дітей 4 та 5 років (показати частини тіла; порівняти дві лінії; виконати послідовно 3 доручення). Для кожного віку пропонується по 6 завдань. По кожному тесту дається «+» або «-» оцінка відповідно до вказівок. Обстеження припиняється на тестах того віку, які дитина розв'язати не може.
Оцінка результатів: за кожний позитивно розв'язаний текст нараховується по 2 місяці. Вік розумового розвитку дитини нараховується по кількості місяців, які додаються до показника календарного віку. Якщо ж дитина не справляється з тестами, їй пропонується тести для менших за віком і набрані місяці додаються до того віку, із завданням якого дитина справилась повністю.
Посилання на методику: Розумовий розвиток дитини Шкала Біна-Сімона
Мета: дослідити розумовий розвиток дітей з 3 до 5 років.
Завдання: дослідження починається із виконання дитиною тестів, які розраховані на дітей молодших на 1 рік. Це тести для дітей 4 та 5 років (показати частини тіла; порівняти дві лінії; виконати послідовно 3 доручення). Для кожного віку пропонується по 6 завдань. По кожному тесту дається «+» або «-» оцінка відповідно до вказівок. Обстеження припиняється на тестах того віку, які дитина розв'язати не може.
Оцінка результатів: за кожний позитивно розв'язаний текст нараховується по 2 місяці. Вік розумового розвитку дитини нараховується по кількості місяців, які додаються до показника календарного віку. Якщо ж дитина не справляється з тестами, їй пропонується тести для менших за віком і набрані місяці додаються до того віку, із завданням якого дитина справилась повністю.
Посилання на методику: Розумовий розвиток дитини Шкала Біна-Сімона

Назва: методика Г.А.Урунтаєвою та Ю.А. Афонькіною.
Мета: визначення рівня розвитку розумових та сенсорних процесів від 1-3 років.
Завдання: відповідно до віку дитини пропонуються завдання, які і визначають рівень
розвитку, а саме у віці від 1 року до 1 р.6 міс. – пропонуються завдання
«Знайди кільце» та «Прокоти матрьошку»; у віці від 1 р.6 міс. до 2 р. –
«Дістань кільце» та «Що знаходиться в трубці?»; у віці від 1 р.6 міс. 3 р. –
«Поїхала лялька в гості», «Ловись рибка» та «Дістань м’ячик».
Оцінка результатів: самостійне виконання всіх завдань.
Посилання на
методику: методика Г.А.Урунтаєвою та Ю.А. Афонькіною
Немає коментарів:
Дописати коментар